بروجن، شهرک صنعتی خادم القرآنی، شرکت سرو ولتاژ

آشنایی با تابلو برق‌های فشار ضعیف طرح ریتال

سرو ولتاژ، دانش جهانی تولید ایرانی

توزیع برق یکی از کارهایی است که انتظار می رود یک مهندس برق، به خصوص مهندس برق قدرت بتواند به درستی و به خوبی از عهده آن بیاید. این کار از این جهت مهم است که اولا مقوله برق یک موضوع امنیتی و بسیار مهم است که با افزایش شدت جریان و ولتاژ می تواند بسیار خطرآفرین شود، از طرفی دیگر دستگاه ها و ماشین آلات مختلف به سبب استفاده از سیستم های پردازنده های مختلف از توان های مصرفی متفاوتی بهره می برند. از این رو اشتباه در توزیع برق به صورتی که اگر به یک سیستم و یا به یک ماشین صنعتی یا غیر صنعتی بالاتر یا پایین تر از حد تحمل برق تزریق شود احتمال خراب شدن و از بین رفتن دستگاه وجود خواهد داشت. از این رو چه مهندسین برق و چه صاحبان صنایع و مکان های مختلف همواره دوست دارند امن ترین و بهترین راه را برای توزیع برق انتخاب کنند. تابلو برق های فشار ضعیف طرح ریتال یکی از این راه های امن و البته بسیار جذاب می تواند محسوب شود. در ادامه سعی داریم بیشتر با این محصول آشنا شویم و جایگاه آن را در صنعت توزیع برق داخلی بیشتر بشناسیم.

تابلو برق های فشار ضعیف طرح ریتال

تابلو برق های فشار ضعیفطرح ریتال از نظر کارایی و کاربرد شباهت های بسیاری به تابلو برق های فشار ضعیف طرح سیواکن دارد. به این معنی که این تابلوها قادر به اصلاح قدرت برق می باشند و می توانند برقی ثابت و بدون نوسان در محدوده ای مشخص را در اختیار دستگاه های مصرف کننده بگذارد.

اما تفاوت اصلی تابلو برق های فشار ضعیف ریتال با سیواکن در این است که این تابلو از ساخت بسیار ساده تری بهره می برد. این ساخت ساده در نوع خود هم بسیار نکته مثبت و هم نکته منفی محسوب می شود. از طرفی شما به سبب ساخت ساده و قابل تغییر تابلو برق های فشار ضعیف ریتال می توانید چینش های مختلفی را برای آن در نظر بگیرد و این از نظر معماری ساختمانی بسیار می تواند حائز اهمیت باشد. اما طرح سیواکن به سبب این که دوست دارد امنیت بیشتری از جانب نیروی برق و همچنین تنظیم و اصلاح ضریب درست تری داشته باشد از این رو ساخت پیچیده تری را در نظر می گیرد. البته به نظر می آید که تابلو برق های فشار ضعیف ریتال  به سبب این که برق فشار ضعیف را اصلاح و توزیع می کند نیازی ندیده است که بیش از اندازه به آن توجه کند. طرح ریتال برای مکان هایی مناسب است که دستگاه ها حساسیت بالایی نسبت به نوسانات احتمالی نداشته باشند و چند درصد تغییرات را قبول کنند. هرچه دستگاه ها حساس تر و مکان امنیتی تر باشد به نظر بهتر است از طرح سیواکن استفاده کرد. با این حال نظر مهندس برق و کارشناس ساختمان شماست که می تواند مشخص کند چه نوع تابلو برقی برای شما و نیاز شما مناسب است. اما یادتان باشد، هیچگاه این موضوع را ساده ندانید و سعی کنید در انتخاب خود همه جوانب را بسنجید.

مطالب مرتبط

ثبت یک دیدگاه