بروجن، شهرک صنعتی خادم القرآنی، شرکت سرو ولتاژ

تابلو برق‌های فشار متوسط کشویی طرح یونیسیف

سرو ولتاژ، دانش جهانی تولید ایرانی

انسان با پیشرفت هایی که در صنایع مختلف داشته است، هنوز به نیروی برق به دید یک نیروی مادر نگاه می کند. بشر در فکر این است که استفاده از منابعی مانند نفت و گاز را محدود کند اما هیچگاه به ذهنش خطور نمی کند که روزی برق را از گردونه زندگی خود کنار بگذارد. هرچه دنیا به سمت هوشمندسازی پیش رفته است این نیازها چندین برابر شده است چرا که هر وسیله ای که بخواهد هوشمند شود ناخودآگاه باید توسط برق یا نیروی الکتریکی تغذیه شود. فارغ از این مسائل صنایع سنگین مانند سیمان، فولاد، مس و … یادگارهایی از دوران انقلاب صنعتی می باشد که تا مدت ها عمده مصرف کننده برق جهان محسوب می شدند. از این رو به راحتی می توان گفت اینگونه صنایع امروزه یکی از بازارهای اصلی تابلو برق های فشار متوسط در انواع طرح ها مانند طرح کشویی یونیسیف می باشد.

تابلو برق های فشار متوسط کشویی طرح یونیسیف را به جرات می توان یکی از بهترین انتخاب های حوزه صنایع سنگین دانست. یکی از مهمترین و بارزترین ویژگی های این مدل از تابلو برق های فشار متوسط این است که از یونیت های مجزا و جدا از هم تشکیل شده است و خطا در یکی از یونیت ها به بخش بعدی سرایت نمی کند و شما به عنوان صاحب کسب و کار یا به عنوان یک مهندس برق به راحتی و به سرعت می توانید تشخیص دهید که خطای ایجاد شده در کدام بخش بوده است. در ادامه بیشتر با ویژگی های این تابلو برق آشنا خواهیم شد.

این تابلو برق توسط مهندسان ایرانی سرو ولتاژ بر پایه دانش تولید تابلو برق Unisafe شرکت ABB  می باشد. از این رو می توان گفت یکی از مهمترین ویژگی های این تابلو برق این است که دانش جهانی را در کنار بومی سازی همراه کرده است و بزرگ ترین سود این داستان برای مصرف کننده می باشد. زیرا بهترین کیفیت و بهترین دانش را با صرف هزینه کمتر، بدون در نظر گرفتن مسائلی چون هزینه واردات و مالیات های مربوط به آن در اختیار داشته باشد.

تابلو برق های فشار متوسط کشویی طرح یونیسیف تا سطح ولتاژ 36 کیلو وات با جریان نامی 4 هزار آمپر و سطح اتصال کوتاه 50 کیلو آمپر طراحی شده است. از این رو به راحتی می تواند جوابگوی صنایع سنگینی چون فولاد و مس و آهن و … باشد. بجز این همانطور که در بالاتر گفته شد، یونیت بودن و بخش بخش بودن از دیگر ویژگی های متمایز این نوع تابلو برق های فشار متوسط می باشد. به طور کلی می توان گفت که تابلو برق های فشار متوسط کشویی طرح یونیسیف از 4 بخش اصلی تشکیل شده است:

  • محفظه باسبار
  • محفظه سر کابل
  • محفظه کنترل یا LV  شامل تجهیزات اندازه گیری و کنترلی و حفاظتی
  • محفظه کلید

هرکدام از این بخش ها عملکردی خاص و جدا از یک دیگر دارند و اختلال در هر کدام از این بخش ها به سایر قسمت ها رسوخ پیدا نمی کند که این برای حل مشکل و راه اندازی مجدد مدار تغذیه صنایع بسیار می تواند مهم و قابل توجه باشد.

مطالب مرتبط