بروجن، شهرک صنعتی خادم القرآنی، شرکت سرو ولتاژ

نردبان کابل و یک عبور معتبر

سرو ولتاژ، دانش جهانی تولید ایرانی

بسیاری از ما به خوبی می دانیم که بعد از گذشت قرن ها از کشف برق و اختراع لامپ و بعد از رسیدن به انواع پیشرفت های مختلف هنوز به سنتی ترین شکل منتقل مشغول انتقال انرژی هستیم. یعنی با استفاده از کابل و سیم نیروی برق مورد نیاز خود از از منبع به مصرف کننده منتقل می کنیم. کابل ها که ظاهرا جایگزینی هم ندارند، چند عیب اساسی در دنیای توزیع انرژی دارند. اول این که یک انتقال فیزیکی محسوب می شود و در هر نوع انتقال فیزیکی احتمال قطعی بسیار بالا است. به طور مثال امروز در دنیای شبکه بیشتر سعی می شود در محیط هایی که کابل ممکن است در خطر باشد از طریق انتقال بی سیم دیتا را منتقل کنند. اما در دنیای برق و انرژی این امکان فراهم نشده است. عیب بزرگ دیگری که کابل کشی برای ما دارد این است که حجم بالایی از محیط را به خود اختصاص می دهد. در واقع هرچه پروژه بزرگ تر باشد، درصد بالاتری از فضای مورد استفاده پروژه را باید به کابل ها اختصاص داد. مسلما هزینه خرید کابل و کابل کشی نیز می تواند جز معایب بزرگ استفاده از کابل ها محسوب شود. بنابراین هر اتفاق و اشتباهی در سیستم کابل کشی و توزیع برق می تواند هزینه و خسارتی باورنکردنی برای ما به همراه داشته باشد. تمام این موارد باعث می شود که کم کم اهمیت نردبان کابل و یا سینی کابل را به درستی درک کنیم و بدانیم حال که نمی توانیم کابل را از گردونه توزیع برق حذف کنیم، باید از آن به درستی مراقبت کنیم و کاری کنیم که به بهینه ترین شکل ممکن چیده شود تا فضای کمتری نیز بگیرد. نردبان کابل یکی از مهمترین وسایلی است که حضورش در هر پروژه برای تنظیم کابل ها لازم است. در ادامه بیشتر با نردبان کابل آشنا خواهیم شد.

 

نردبان کابل مناسب برای معابر سخت

یکی از ویژگی های اصلی نردبان کابل در شکل طراحی آن می باشد. در واقع انواع نردبان کابل از میله هایی به شکل نردبان طراحی شده است. این نوع طراحی باعث شده است که از نردبان کابل بتوان در شرایط خاص و سخت استفاده کرد. از طرفی در فضاهای آزاد که احتیاجی به وجود حائل های زیری و بالاییی نیست به نظر نردبان کابل کارایی بهتری خواهد داشت.

این وسیله مانند سینی کابل از جنس استیل ساخته شده است که دو لایه محافظ گالوانیزه به صورت گرم و سرد بر روی آن قرار داد. میله های نردبان امکان استفاده از بست را برای محکم کردن کابل فراهم کرده است. اما توجه داشته باشید هیچگاه نخواهید که از آن بالا بروید. زیرا جنس این محصول به هیچ وجه نمی تواند وزن انسان را تحمل کند و حتی اگر تحمل هم کند هیچ عقل سلیمی خطرات ناشی آن را نمی تواند به عنوان ریسک قبول کند.

مطالب مرتبط