بروجن، شهرک صنعتی خادم القرآنی، شرکت سرو ولتاژ

سینی کابل و نردبان کابل، کدام یک؟

سرو ولتاژ، دانش جهانی تولید ایرانی

سینی کابل و نردبان کابل هر دو از سری وسایل لازم و نگهدارنده کابل محسوب می شوند که در انتقال کابل از نقطه ای به نقطه ی دیگر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. اما سوال اصلی که اینجا مطرح می شود این است که چه تفاوتی میان سینی کابل و نردبان کابل وجود دارد؟ به بیان بهتر برای چه مواردی می توان از سینی کابل استفاده کرد و در چه مواردی از نردبان کابل بهره می گیریم؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم بهتر است ابتدا شباهت های کلی و کارایی کلی هر دو این ها را به طور کلی بیان کنیم. اول این که از نظر ساخت هر دو این وسایل از جنس استیل بوده و دارای دو نوع روکش گالوانیزه گرم و سرد می باشد. از نظر فرم ساختاری نیز هر دو این نگهدارنده های کابل دارای گوشه های برآمده و نگهدارنده کابل است که باعث می شود کابل در یک محدوده مشخص قرار بگیرد. از نظر کارایی نیز چه سینی کابل و چه نردبان کابل وظیفه انتقال درست و منظم کابل ها را برعهده دارند. هر دو این وسایل قصد دارند که بتوانند امن ترین و منظم ترین مسیر را برای کابل ایجاد کنند.

تفاوت ها بین سینی کابل و نردبان کابل

اولین تفاوت بین سینی کابل و نردبان کابل را می توان در شکل ظاهری آن ها مشاهده کرد. هر کدام از این وسایل به تاسی از نام خود شکلی شبیه به سینی و نردبان دارند. در کلام بهتر سینی کابل دارای پوششی زیرین است که این پوشش از سوراخ های متعددی ساخته شده است تا هنگام نیاز بتوان کابل را به سینی متصل کرد. البته کناره های سینی کابل این قابلیت را دارد که یک حفاظ اضافی روی کابل داشته باشد و این علاوه بر زیبایی بیشتر امنیت بهتری را برای کابل ها فراهم می کند.

اما نردبان کابل، درست مانند یک نردبان از میله هایی با فاصله های مختلفی ساخته می شوند. در نردبان کابل، کابل ها به این میله ها بسته می شوند و در مسیرهای مختلف کشیده می شوند.

یکی از مهمترین دلیل این تفاوت شکل، تفاوت در کارایی آن ها می باشد. شما نمی توانید سینی کابل را به راحتی جابه جا کنید، زیرا سطح مقطع بیشتری با زمین یا محل اتصال خود برقرار می کند اما یک نردبان کابل به دلیل استفاده از میله های گرد سطح مقطع کمتری دارد و به نوعی این میله ها نقش چرخ را بازی می کنند. از این رو در محیط های داخلی که مطمئن هستیم تا مدت ها جابه جایی کابل نداریم از سینی کابل استفاده می کنیم و در محیط های خارجی که احتمال تغییر کابل ها بسیار است، از نردبان کابل استفاده می کنیم. البته یادتان باشد هرچه سطح مقطع برخورد در محیط بیرون کمتر باشد میزان خطر نیز کمتر میشود، از این رو کاملا منطقی و مهندسی است که بدانید در کدام ناحیه و در کجا از چه نوع نگهدارنده ای استفاده کنید. این نکته نیز قابل توجه است که نوع کابل چندان تاثیری در این انتخاب ندارد و بیشترین تاثیر را همان محل استفاده و سختی محل عبور دارد.

مطالب مرتبط